مزایای سامانه ضد تگرگ

سامانه ضد تگرگ

سامانه ضد تگرگ - آریا صنعت اسرار

سامانه ضد تگرگ

 سامانه ضد تگرگ به دو صورت نیمه هوشمند و بصورت کاملا” هوشمند طراحی و ساخته شده است.

سامانه فوق جهت حفاظت مزراع، باغات کشاورزی و اماکن شهری و صنعتی (پارکینگ شرکت‌های خودرو سازی) از آسیب و خسارت ناشی از بارش دانه‌های تگرگ ساخته شده است.

که با انفجار گاز استیلن در یک محفظه‌ انفجار ویژه ( راکتور ) جهت تولید و انتشار امواج صوتی به داخل ابرهای تندری که از طریق ایجاد تلاطم در کریستال‌های یخی، باعث مختل شدن روند رشد دانه‌‌های  تگرگ می‌شوند ساخته شده است.

امکانات سامانه ضد تگرگ

سامانه ضد تگرگ این امکان را بوجود می‌آورد که قبل از بارش تگرگ و با پیش بینی وضع هوا و مشاهده عینی ابرها، از طریق شلیک امواج صوتی قوی به داخل توده ابرهای تگرگ‌زا از بارش تگرگ جلوگیری و آنرا به باران تبدیل کند.

طراحی شیپور انفجار این سامانه بگونه ای است که می‌تواند شعاع ۶۰۰ متری اراضی دور و بر خود و بعبارتی بیش از ۱۱۳ هکتار از اراضی را تحت پوشش و محافظت قرار دهد.

بدیهی است که با افزایش فاصله از سامانه ضد تگرگ، قابلیت‌های محافظتی دستگاه کاهش می‌یابد.

مکانیزم سامانه ضد تگرگ بدین ترتیب است که با شلیک امواج صوتی قوی و شوک انفجارهای پی در پی به داخل توده ابرهای تگرگ‌زا (کومولونیمبوس)، جریان‌های بالارو را مختل می‌کند.

 بنابراین قطرات آب و رطوبت داخل ابرها یا فرصت روانه شدن به سمت زمین را نخواهند داشت، و یا اینکه قبل از صعود به لایه‌های بالای جو و تبدیل شدن به تگرگ، بصورت باران به سمت زمین جریان می‌یابند.

سوال های متداول مشتریان و مزایای سامانه ضد تگرگ

  •  سوال : آیا سیستم ضد تگرگ باعث مشکلات زیست محیطی می‌شود؟

جواب : سیستم ضد تگرگ هیچگونه مشکل ریست محیطی ایجاد نمی‌کند. و برای موجودات زنده، پرندگان و سیستم حمل و نقل هوایی نیز کاملا بی‌خطر است.

  •  سوال : آیا استفاده از دستگاه ضد تگرگ، باعث پراکنده شدن ابرها و در نتیجه کم شدن بارندگی نمی‌گردد؟

جواب : خیر . دستگاه ضد تگرگ تنها باعث می‌شود که مکانیزم شکل گیری تگرگ در توده ابرهای تگرگ‌زا مختل شود. به عبارت دیگر، این دستگاه از تبدیل رطوبت و باران موجود در ابرها به تگرگ جلوگیری کرده و لذا رطوبت موجود در ابرها بصورت باران به سمت زمین روانه خواهد شد.

  •  سوال: آیا سامانه ضد تگرگ دارای ضمانت است؟

جواب : بلی. سامانه ضد تگرگ دارای یک سال گارانتی قطعات برقی و مکانیکی می‌باشد.

  •  سوال: سیستم ضد تگرگ چه مدت قبل از شروع تگرگ بایستی فعال گردد؟

جواب : اصول پیشگیری از تگرگ توسط سامانه ضد تگرگ بر پیشگیری از ایجاد تگرگ در توده ابرهای تگرگ‌زا استوار است. بنابراین این دستگاه هرچقدر سریعتر فعال گردد، کارایی آن بیشتر خواهد بود.

لیکن به عنوان یک قاعده کلی، این سیستم بایستی به محض مشاهده توده ابرهای تگرگ زا در آسمان و احتمال بروز تگرگ به سرعت فعال گردد.

حداقل زمان لازم جهت پیشگیری از تگرگ حدود ۱۵ دقیقه می‌باشد.

دستگاه ضد تگرگ می‌تواند با استفاده از گاز مایع در اثر شلیک‌های پی در پی و با ایجاد ارتعاشات صوتی و حرارتی، سلول‌های هسته مرکزی مولکول تگرگ در داخل ابر را شکسته و به باران تبدیل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *